tisdag 13 oktober 2009

Mossbollar!

Det blev lite bollar igår. Mossbollar som jag satte i två blomkrukor lite kul blev det i fönstret. Det var jätte lätt . Jag tog tidningspapper som jag knölade ihop till en boll sedan tejpade jag runt runt runt för att inte pappret ska börja mögla för jag tänker spruta med vatten så att de håller sig gröna och fina i vinter (om det funkar vet jag ej men jag ska pröva i alla fall)

Så här har vi den hårda bollen, sedan tog jag mossa som jag plockat i ett enda stort stycke. Sedan tog jag grön sy tråd som jag lindade runt runt kors och tvärs...
KLART!


2 kommentarer:

Vera sa...

Alltså!! Jag har missat flera av dina inlägg ser jag nu, hur tusan kan det komma sig?! På min sida brukar jag se när mina favoritbloggar är uppdaterade men din har legat stadigt på sin plats i listan "funderar"
Nåja, dina mossbollar ser jätteläckra ut och din lilla "tjurjänta" är så söt, både med sushi i munnen och efter papperskonstverket på toan :)

Ha det bra i sundsvall!!

KRAM

Josefin Öhlund sa...

Ojoj du hade otur du :/ Lite försent med det där att INTE täcka över med smink för det har jag redan gjort:)