söndag 25 oktober 2009


Det är inte lätta att ge sina små barn medicin. Nu så ska Frida 1år 6 månader äta en kur Kåvepenin i tre gånger om dagen i 5 dagar!!! Jippi va kul! Alltså det är så svårt. När jag åkte in på Läkarjouren i torsdags så fick vi flytande medicin, men det gick bara inte.... Jag hade mer Kåvepenin på mina kläder än vad Frida hade fått i sig. Både jag och Anders fick hålla i henne och tvinga henne å svälja. Alltså det var så hemskt.... lill gumman var så arg och lessen. Men på fredagen så pratade jag med BVC och undrade om de kunde ändra receptet till tabletter istället. MIN tanke var då att det skulle vara lättare att blanda med nått om Hon tycker om....

Nja vi kan väl säga att det går si så där.... Just nu så är det apelsin och annanas juice som gäller men Frida är inte så van att äta saker med socker i.... och det är just socker som kan trolla bort den där hemska smaken... så nu är lilla Frida hög på socker 3 gånger om dagen....

Här sitter hon och äter fil .....tror hon ja!!

Inga kommentarer: