tisdag 1 september 2009

Tjejmilen 2009!

Ja, då var man hemma igen från Stockholms trippen med mamma. Vi anmälde oss i början av året och efter att ha legat i hård träning i flera månader.....nä... nån hård träning har det INTE varit direkt. Någon promenad lite då och då. För så är det med mig jag kan INTE komma igång men skam den som ger sig.... Men nu var det ju då dax för Tjejmilen i söndags. Första starten gick 12:00 i den klassen var det ....om vi säger som så ....tjejer som föddes med springskorna på. Sååå den klassen var inget för mig och mamma nej nej vi väntade till startgrupp 8 näst sista gruppen den som man både fick jogga och promenera i. Det var ju promenera VI skulle göra Starten gick och vad händer efter ca 700 meter....? Jo, kramp i höger vad och smalben... va! efter 700 meter! Vad gör man?? Avbryter! Ååå inte det... om jag så ska släpa mitt ben så ska jag runt banan. Så det var bara att bita ihop och pinna på. Efter ca 2 km så börjar det släppa då hade jag bara 8 km kvar.... Men det var kul otroligt kul faktiskt, man fick se många olika rumpor passera och vi passerade också några rumpor. En rumpa som sprang om oss var klädd i trosor...nej det är sant det var trosor vita Sloggi. Kvinnan som bar trosorna i fråga sprang som attan. Det kändes som om hon vaknade lite sent, hoppade i skorna. Hon han inte byta tröja utan hon behöll den där tröjan som har flera hål i sömmarna den har hängt med länge. Men den är så skön att sova i. Kvinnan springer ut genom dörren ner till Gärdet och springer som attan ikapp alla i sista startgruppen hon passerar oss i sina trosor efter 4 km. Fortsätter loppet in i mål rusar sedan hem och lagar middag till sin man och 4 ungar .... Som sagt det var olika sorter tjejer, 70 åringar med stavar, nyblivna mammor med barnvagn. Vi klarade milen på 1 timme och 50 minuter och då är en kiss- och 4 drickpauser inräknat. Inte den bästa tiden men.... jag är nöjd.Här har ni en nöjd Erica, lite trött i benen, längtar efter en duch. Men först ska jag äta mitt livs godaste....

OSTKAKA! oj av gott det var ...

Här är mina underbara skor !
Nu var första Tjejmilen genomförd men kanske inte den sista....
//Erica


1 kommentar:

Pyzzlan sa...

Tack för kommentaren i bloggen :-) Såg din fina vinst från Maja. Skall bli roligt att se vad du hittar på att göra av grejerna!