tisdag 8 september 2009

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAahhhhhhh!

Jag gnisslar tänder av ilska!!! Igår så skrev jag ett inlägg hör på projekthäxan.... ett långt med många foton från vår tjejhelg i Ultrå! Vad händer??? Det bara försvinner, helt borta..... så nu blir det ett ynka pytte inlägg.
Vi är ju några tjejer här i Sundsvall som brukar hitta på lite kul saker litet då och då. I helgen så var det dax igen. Vi skulle åka till en stuga i Ultrå ( Höga kusten) över helg. Så efter avslutad jobbar vecka så åkte vi iväg. Det skulle blir så skönt att komma iväg med tjejerna. Tänk två stycken sovmornar!! Bara det är ju super lyx... Men planen för helgen var att vi skulle äta gott ,dricka gott och hade vi tur med vädret så skulle vi skaffa oss lite frisk luft!! Vi hade även packat ner lite spel och filmer.
Lördag morgon startar vi med lång frukost och sedan blev det en tur i skogen målet var en strandremsa. Vi hade tur med vädret solen tittade fram under ett tjockt molntäcke. Det var så härligt, havet rullade in vi vara satte oss ner i sanden och njöt av lugnet och den friska vinden....

När det började bli dax för lunch så gick vi en bit in i skogen... tänkte att den kunde vara bra med lite lä när vi skulle tända vår engångsgrill.... Engångs grillar är ingen grill som man fixar på 1 minut direkt. Vi satt i tät ring runt grillen och det gick åt massor med tändstickor. Det var tur att vissa av oss tjejer hade stort tålamod... (Jag var ju då inte en av dom). Men tillslut så brann den förfullt och vi kunde äta vår lunch. Sedan så var det kaka och kaffe (saft för mig, har ej blivit vuxen än) Efter mys i skogen så bestämde vi oss för att plocka lite blåbär. Ni som känner mig vet att jag hatar att plocka bär jag är som barnen. Jag äter i stället det jag plockar...men jag och Sussie skulle försöka hitta lite svamp. Lite gula kantareller hittade vi så det blir nog en paj till helgen!!

Efter 5 timmar i friska luften så gick vi tillbaka till stugna, vi spelade lite spel åt en god middag och sedan blev det diverse onyttigheter... men det var ju lördag!



1 kommentar:

Anna sa...

Tack för en mysig helg!