torsdag 24 september 2009

Farligt med spindlar i trafiken!!!

Idag så hade det kunnat bli en krock när jag skulle åka och handla. Upptäckta att vi inte hade ägg hemma, jag hade planerat att göra omelett till middag så det var bara att åka iväg innan jobbet att köpa lite ägg. In i bilen och i en kosning så tittar man ju då sig innan man svänger ut.... vad ser jag på min högra sida??? En SPINDEL! Jag kastar mig mot passagerar sidan med hjärtat dansande i bröstkorgen. Kollar med skräcken i ögonen...är den utanför bilen eller innan för bilen??? Phu .... utanför jag fortsätter till Citygross parkerar och kollar in den DJ###A spindeln äcklig som bara den med kropp och ben är den som min tumavtryck Fyyyy vad de är äckliga!
In på affären hoppas att den ska krypa bort medans jag är inne och handlar. Men inte det den sitter där på samma ställe så jag tar mina nycklar och petar bort den. Usch!

Det är egentligen ganska otroligt att ett så litet djur kan få en ur ballans. Men som sagt det kan vara farligt med spindlar i trafiken. Tänk om jag inte hade stått still med bilen... tänk om jag hade haft ungarna i bilen. Jag brukar inte bli SÅ rädd när jag ser en spindel utan jag tror att jag blev så himla rädd när jag tittade till vänster och det först jag ser är en spindel....

Inga kommentarer: