lördag 19 september 2009

Dörrkransar!!

Att göra en krans att sätta på dörren är inte lätt! Ja, i allafall när man heter Erica, så är det svårt! När det var tjejhelg i Ultrå så gick jag och samlade ris som skulle bli en krans en stor påse hade jag plockat ihop. Jag satte igång men ett projekt.... det tog två kvällar och vad blev resultatet??? En ovalt åbäka som jag slängde i komposten.... Tja början på kransen (hur man nu kan se vad som är början och slut på en ring...) var fin men sedan så drabbades den av anorexi och blev ynkligare och ynkligare.

Men så dag så bestämde jag mig för att en krans ska det bli!! Fram med ståltråd (tack pappa!) och ut till rosenbuskarna. Det blev in krans av nypon och stltråd. Den är lite så där ful läcker om jag får säga det själv!!!
Så nu har vår dörr fått en krans!! Är lite sugen på att göra en krans i grön mossa med vita pärlor.... Ett projekt till vintern kanske!
// Erica

Inga kommentarer: