tisdag 30 december 2008

Norrbotten

Vi tog oss från Sundsvall. Den 26:e så åkte vi norr ut med fullpackad bil. Resan gick bra. Anders började köra och i Umeå så tog vi resans enda stopp. Där käkade vi lunch. Anton blev så arg. Han ville inte gå ur bilen för han skulle ju åka till mormor och morfar inte äta lunch. Men efter en liten förklaring, om att detta bara var en paus och att vi skulle fortsätta efter lunchen. Anton gick med på att komma ut ur bilen.
Resan gick väldigt bra, jag hade fasat för resan. Frida har börjat protestera nu när vi åker bil och nu så var det ju en resa på nästan 50 mil. Men allt gick bra. När vi kom fram så blev det middag och vipps så hade tomten varit där med lite paket på bron. Han var nog så slut så han orkade inte komma in:)

Via telefon så fick vi höra att vi hade smittat ner Gammelmorfar och Robert med magsjuka. Så friska var vi alltså!!! Och som ett brev på posten så blev min mamma sjuk den 29:e. Alltså det är ingen lek det här med magsjuka. För man blir ju liksom helt utslagen i några dar.

Väl framme i Norrbotten så hälsar vi på lite släkt och hoppas nu att ingen mer blir smittad.

Igår så hade jag och Anton en "mamma & son dag".
Vi lämnade den övriga familjen hos mormor och morfar och
åkte till Havsbadets badanläggning. Vi åkte vattenkanor och badade bubbelpool, bastade och myste i 4 timmar. Vi var skrynkliga som russin men ack så kul vi hade.

Jag och Anton är som vatten djur. Anton prövade på att åka själv. Då åkte jag först och när jag hade plummmsat i så fick han åka och då stod jag och tog emot honom. Anton var så mallig.

Hans favorit var den längsta banan Piteälven hette den 14:45 sekunder var vår bästa tid. Den ska vi förbättra nästa gång. När jag spännde fast Anton i bilen så somnade han på engång, jag tror inte att jag han starta bilen ens. Han var helt slut och i ärlighetens namn jag var helt slut själv.


Frida hon fick nöja sig med ett dopp i tvättstugan hos mormor och morfar. Det var spännande tyckte Frida. Håller man för kranen då stänker det upptäckte Frida.

1 kommentar:

Anonym sa...

jätte kul att träffa er i dag:)