söndag 21 december 2008

GOD JUL!

Vi hade planerat att ta en mys helg innan jul, glögga slå in julklappar packa inför resan till Norrbotten där vi ska fira jul. Men vad händer då på torsdag kväll????

Frida börjar kräkas.... jag känner att jag är lite bubblig i magen.... MAGSJUKAN knackar på dörren. Mys helgen flyger sin kos och ett tvätt berg börjar ta sin form i tvättstugan. Anton hade tagit jullov från "dagis" så han skulle vara hemma med mig och Frida på fredagen. Jag vet med mina begränsningar jag skulle inte kunna ta hand om mig, magsjuk baby och en pigg Anton. Anders fick jobba hemma den dagen.
Lördag kväll insjuknar den manliga delen i familjen. Tvättberget ökar ännu mer.... Magsjuka är fan inte kul och att hela familjen kör dubbla vägar gör saken ännu värre. För man sitter ju där man sitter när attacken kommer.

Tja, idag är det söndag jag känner att jag mår illa fortfarande men det är 24 timmar sedan sista attack. Frida är lös imagen, har absolut inte matlust. Hon är bara trött och vill dricka vatten eller modersmjölkersättning. Grabbarna stor och liten har just duschat och Anton konstaterar att NU är han frisk jo jo vänta du bara tänker jag som har varit med ett tag. När du minst anat det så… men det säger man inte till en tre åring som är så tapper och otroligt duktig. Han fixade att pricka hinken själv för mamma inte han dit…

Anders har röda ögon och vill bara dra något gammalt över sig och sova sig frisk. Klaga vågar han nog inte göra för jag har minsann informerat honom att - Jag kräktes konstant i 9 / 18 veckor under mina graviditeter så klaga inte.

Det är meningen att vi ska åka upp till Piteå imorgon men…det får nog bli på tisdag istället.

Nä, nu har tvättmaskin nr 1 för dagen blivit färdig och ska hängas så nu håller jag tummarna att Anton 3 år har rätt. Att nu är han frisk och att tvättberget inte blir större.

GOD JUL! (akta er för bassilusskan)

Inga kommentarer: