tisdag 9 december 2008

Det var många dagar sedan ....

..jag skrev lite. Men det har varit lite mycket som har hänt den senaste veckan. Jag var ju till Stockholm med tjejerna. Min son Anton har varit sjuk med hög feber och han kräktes. Och mitt i allt så skulle det bakas lite inför lite födelsedagsfika. Anders fyllde 36 så det kunde ju vara lite kul med nått annat än Marie kex på bordet.

Men nu så har det börjat lugna ner sig lite. Anton är på ”Dagis” så nu har jag några minuter över.

Stockholms trippen var väldigt trevlig. Bara att få ett avbrott från mammaledigheten och få bara umgås med vuxna bara det är ju underbart. Så den 28:e träffades vi 6 tjejer på tågstationen i Sundsvall. Humöret i tipp topp. Packningen var maximerad för vissa. Jag och Sussie hade med oss typ kläder för att kunna stanna en vecka. Nu skulle vi bara stanna i två nätter. Men man vet ju aldrig…. Tåget rullade iväg JIPPI!!! Åh, vad skönt det ska bli. Strosa på Stockholms gator, äta lite gott, dricka lite gott, Se lite annat folk.

Väl framme, så började vi strosa på en gång. In med ALL packning i två skåp. Vi gick till Åhléns. Jag hade inget speciellt som jag var ute efter. Jo, jag hade kollat in en Hobby butik på Hornsgatan och dit skulle jag sedan så var jag bra less på min handväska som jag nu hade dragit omkring med i 4 år så en ny väska skulle jag också kolla på. Men sedan så var det liksom öppet. Vad är det första som jag ser när jag kliver i på Åhléns om inte en väska. Och den köper jag direkt. Sedan så åkte vi upp på damavdelningen. Där hittade jag en svart kjol, en lila manchesterklänning lite strumpbyxor. Jag som inte skulle ha nått speciellt!! Vi handlade lite frukost mat sedan åkte vi till lägenheten som vi skulle bo i. Det blev sen middag på en Italiens restaurang. Det var super gott.

Lördagen var vikt till shopping. Vi delade upp oss efter intresse. Några ville kolla inte lite inrednings affärer, några ville till Söder några ville på Drottninggatan. Jag och Anna åkte till Söder och strosade på Det blev en del fynd. Julklappar lite stämplar, promarker pennor och lite annat smått till Scrapbooking. Jag kom som i trans när jag kom till Hobby affären. Jag ville typ köpa allt. Men det är ju så dyrt. Så det blev lite av det ena och det andra. Anna gick i 4 andra affärer innan jag var färdig. Så jag var nog där inne ett bra tag.

Efter allt shoppande så åkte vi tillbaka till lägenheten. Vi gjorde oss i ordning för att gå ut och äta. Vi hade planerat att gå till en thailändsk restaurang men när vi kom dit så var det 3 timmars väntetid på ett bord. Vi vände och gick, det vi gick ock kollade på gatorna runtomkring och hittade en turkisk restaurang. Det var gott men, jag hade verkligen sett framemot att få äta på den Thailändska. Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig.

Söndag eftermiddag sätter sig sex trötta tjejer på tåget mot Gävle för att byta tåg där till Sundsvall. Naturligtvis så var tåget försenat i Gävle. Inte nog med det. Tåget hade för lite platser så det var många passagerare som fick sitta på golvet huller om buller. Som tur var så fick vi sitt platser.

Det var skönt att komma hem till familjen. Anton och Frida luktade pepparkakor. hade Jag snusade på dem lite extra efter två dagars semester.

Vi hade pratat om att åka till Stockholm i över 3 år och nu hade vi äntligen fått till en tripp. Vem vet det kanske blir en tradition

Inga kommentarer: