tisdag 25 november 2008

Då var det dags för ett nytt litet projekt. Pepparkaksklänning.

Jag var på stan för att kolla efter en klänning till Frida. Jag ville

Hitta något till henne att ha till Lucia och jul. Jag visste vad jag ville ha…. inte fanns det nej nej det är bara till att sy en själv. In på Olssons tyger där hittade jag ett tyg som skulle kunna passa lite sicksackband vita knappar och hem till att hitta tillfälle för att sätta igång. Jojo det är några minuter här och några minuter där. Mönster har jag inte utan bara en idé. Klippte efter en klänning som vi fått låna av Embla när hon var liten. Sedan så var det bara att sätta igång att sy…..

Det märktes att det var längesedan jag sytt kläder. Jag är inte riktigt inne i tänket utan när jag stöter på ett problem så löser jag det då jag är lite tveksam till hur det ska bli.

Här är en bild det ser inte allt för hoppfullt ut!!

Men efter lite strykning så börjar men kunna se.... att det kanske blir en klänning i alla fall.

Krongel rongel fatt hur svårt det är att göra knapphål det blev till att sprätta. Jag kommer att göra ett nytt försök och går det inte så blir det tryckknappar.

Nä, det blev ett par tryckknappar. Och ovanpå dem så syr jag de knappar som jag hade tänkt först.

Jag visade klänningen för min man

-Jaha en bajsklänning! Fick jag till svar. Jäkla typ! Men jag hade inte sytt den färdig med de vita sicksack banden så det är klart att det liknade nog en ”bajsklänning”



Inga kommentarer: