tisdag 23 december 2008

Typiskt!

Nu så är jag risig igen magen börjar krångla igen och det gäller att vara snabb till WC... jag tror inte att jag behöver gå in något närmare utan ni förstår nog...

Imorgon är det julafton. Jag har längtat till den 24:e december vi skulle åka till mina föräldrar och fira med mammas släkt. Jultomte sill ja, typ en traditionell Flinkfelt/Lundkvist/Öhlund jul som vi firat den de senaste 33 åren. Men vad händer då? MAGSJUKA. Hela familjen har gått igenom den 2 barn 2 vuxna. Vi kommer inte att åka upp till Piteå utan vi blir hemma i Sundsvall. Reserv planen var att vi kunde fira hos svärmor och svärfar men nu så vet jag inte hur det blir när jag börjar bli dålig igen.

Alltså jag har upptäckt de senaste jularna att jag är riktigt en mamma och pappa gris det är en stor sorg att inte få fira jul med dem. Jag blir otroligt deppig utan dem. När man nu har egen familj så faller det ju naturligt att man ska fira med sin mans sida. Och det tycker jag ju inte är mer än rätt. Men för mig så är det inte en riktig jul utan mamma och pappa, mormor, morbror och moster och hennes familj. Hur trevlig och go är svärmor, svärfar och svägerskan än är så… Jag har firat jul utan mamma och pappa ett år tidigare det var för 3 år sedan. Det gick ju men det var inge Flinkfelt/Lundkvist/Öhlund jul. Sedan så har mamma och pappa kunnat komma ner och fira här hos oss och det är godkänt men julen ska firas i Piteå det är bara så!

Nä, det är nog dags att växa upp och inse att det inte blir som man tänkt. Det är bara att bita ihop. Men om man nu ska få klaga så vill jag bara låsa in mig på WC och sedan så är det Nyårsafton, julen är passerad och allt är bra när jag öppnar dörren.

Vad jag klagar. Julen + magsjuka + inget blir som jag tänkt mig. Är väl ett typiskt I-lands problem kanske… Nä, nu får jag ge mig. BIT IHOP livet går vidare. Jag har tak över huvudet kläder på kroppen. Jag har nära och kära , har ingen allvarlig sjukdom

God Jul!

Inga kommentarer: