torsdag 25 december 2008

Julafton har passerat!

Ja, då var julaftonen förbi, den firade vi här i sundsvall hos svärmor och svärfar i Vattjom. Den var trevlig med god mat mycket ljus och värme. Tomten tittade förbi med säcken full med julklappar till oss alla. Men Anders missade tomten för han hade gått till Annica för att ge katten Kjell lite tonfisk. Typiskt! Men tomten lämnade en liten hög med julklappar till honom när han kom tillbaka.


Efter att tomten hade gått så började vi med paket öppningen. Anton blev så glad över sina paket det var en riddarborg, och några riddare, lite lego, bilar, en sats till BRIO järnvägen, kläder, böcker. Man såg direkt vilka paket som han föredrog. När det innehöll mjuka saker så kastade han iväg kläderna till mig och började öppna nästa.

Nu sitter Anton och Anders och leker med de nya leksakerna de började med lego Så snart så ståt det en fordonspark på mattan.

Jag själv sitter nere i källaren och hör raffset ifrån legobitarna brummande ljud, för bilar låter ju när de kör! Förklarade Anton för mig. Frida hon ligger och sover med hennes nya mjukis katt. Själv så sitter jag och pysslar lite i källaren och skriver lite här på blogen.


Jag har gjort en tavla som min mormor ska få i julklapp (när vi nu kan åka upp till Norrbotten) Det var lite svårt att ta ett bra kort på den. Jag blev nöjd med den och tror nog att mormor ska bli glad. Det är ganska kul med

Dessa IKEA ramarna, man kan liksom göra väldigt roliga tavlor av dem bygga 3D. Man kan liksom hitta på vad som helst. En tavla har jag hällt sand från Gotland och limmat fast en träbit som Anton lekte med där när vi var på semester där sommaren 2006. Träbiten var en borrmaskin och han borrade vart han än gick och han ylade och brummade den var en mycket stark borrmaskin jag skulle gissa att det var en slagborr. Jag rekomenserar dessa ramar det blir väldigt fina minnen. Jag har planer på att göra en på något bröllopfoto. Men jag har inte hunnit än... men det kommer.







1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
"Fröken", Jeanette här
Jättekul att titta in i din blogg!!!
Tavlorna är jättefina, du har inspirerat mig så imorgon bär det iväg till IKEA för att köpa tavelramar/tittskåp.
Hoppas ni har en underbar helg! Hälsa "lilleman" från mig.
Ha D
//Jea