onsdag 3 mars 2010

Nu ska ni veta att jag är så stolt att kunna visa upp min lilla prinsessbakelse!! Jag känner mig som barnen när de visar upp en fin teckning som de jobbat och jobbat med....Jag har velat göra en virkad tårta till barnen så att de kan leka med. Har virkade bullar i ett skåp tänkte att det kunde vara kul att ha lite kakor tårtor och annat som man kan leka med.Men jag kan inte virka. göra långa långa "remsor" men inte att vikra runt runt. Och sedan att läsa mönster, det är ju som rena rama grekiskan. Men skam den som ger sig. Jag lånade en bok på biblioteket Virka amigurumi heter den. Det var enkla beskrivningar och steg för steg bilder. Så jag bara bestämde mig att nu ska det bli tårta och taadaa!. Var det lätt?? Nja eller jo, för jag klarade ju av det. Snyggaste tårtad blev det ju inte men det liknar ju då en princessbakelse i allafall.
Här är en liten enkel LO som jag pillade med idag! alltså jag har ju så många foton som man inte riktigt vet vad man ska göra med. Men här hittade jag 5 bilder som visade Anton in action... han är en företagsam kille redan som 2.5 åring. Men det sitter fortfarande i Han gillar att hjälp fortfarande. Han vill duka städar vi så vill han oxå ha en trasa. Ska det lagas mat så vill han vara med... undra hur länge det håller i sig.... för sedan får man väl tjaaaaata!
// Erica

Inga kommentarer: