onsdag 10 mars 2010


Jaha, då var det onsdag! Veckorna bara rullar iväg... I ett tidigare inlägg så berättade jag att huset hade drabbats av magsjuka. Nu visade det sej att det bara var jag som drabbats av magsjuka. Anton hade lite smygstart av Vattkoppor. För imorse när jag väckte Anton så var han lite prickig på pannan jag lyfte på pyjamasen lite prickar trummvirvel startade i min skalle och jag sade Grattis Anton!! Du har vattkoppor!! Anton tittade med stora ögon på på mig och ställde den viktigaste frågan för honom!- Får jag vara hemma DÅ? Svaret på frågan gjorde honom lycklig. Han gillar att vara hemma bli ompysslad och se film bygga lego med pappa. Vi vuxna kände hur vi bara ville krypa under en sten och spela banjo.... Men men det hör ju liksom till att vabba varje vecka.... Så nu är det pusslande som gäller. Oturligt nog så åker farmor och farfar på en välförtjänt semester på fredag så vi kan inte kalla in förstärkning:)


Men nu så gäller det ju att tänka positivt!! Tänk så mycket tid jag får över nu under dagarna när man är hemma med sonen. Vi kan baka, pyssla. göra lite scrapp städa pysselhörnan... Anton har börjat göra ett sy kort. Han gör ett hjärta och i hjärtat ska det vara en dödskalle Fröknarna ska få det.


Jag har funderat på att vara med i en utmaning som ni kan hitta på denna sida. http://tidning.alltomscrap.se/ Men ska göra flera LO:s på olika sätt. Jag är sugen att delta det är lite kul att göra lite nytt, för jag kör liksom samma stuk.

//Erica

Inga kommentarer: