måndag 8 mars 2010

Sjuk, sjuk, sjuk och sjuk. Jag blir galen. Då har man åkt på magsjuka IGEN det var bara några veckor sedan sist och även denna gång så har jag min son till sällskap. Jag blir galen!!

Det har inte blivit många timmars sömn efter kl:0315.... men mycket motion när man springer på Tottialetten... man ska ju se det positivt! MEN när jag då insåg att jag inte kunde åka å jobba så slängde jag iväg ett sms till vår vikarieansvarige... för man vet ju inte hur det ser ut på morgonen.... När jag då ringde vid kl. 8, för att kolla så att informationen kommit fram att jag är sjuk...så möts jag av en VÄLDIGT arg och IRRITERAD kollega. För inte var hon då väl vikarie ansvarig kl.03.00 då var hon minsann privat!! OKEJ!!! det kan jag ju då hålla med om visst är man privat kl. 3 på morgonen Absolut!! (Men kan man inte slita sig från mobilen när man sover så skyll dig själv!!!) GRRRrrr, irriterad blev jag för jag tyckte ju att jag gjort en bra gärning för då hade hon ju chans att börja med sitt letande efter vikarie för mig redan från morgonen.... men det var du då fel!! :) Nåja gjort är gjort.... men sover man med mobilen så får man skylla sig själv. Åh det finns faktiskt väckarklockor!!

Nu lämnar vi irritation och magsjuka. Våren har kommit! Det droppar från taket och solen skiner in genom mina smutsiga fönster....
// Erica

1 kommentar:

Vera sa...

Jag förstår din vik.ansvarige (som uppenbarligen fick nattsömnen totalförstörd- hur kan man annars bli SÅ arg... om man lika kan somna om tänkte jag?!) Nåja, jag förstår dig ännu mer, jag hade gjort likadant!! Dels underlättar du för nån men sen gäller det att ta det då man KAN för om man råkas ha en lättare stund då man får dura bort en stund så kan man ge sig den på att man somnat till precis när man egentligen ska passa på att ringa!
Hoppas ni mår bättre nu!
Kram