torsdag 25 februari 2010


Nu är min hissgardin färdig och fin. Jag är mäkta stolt över att jag klarade av att sy den... När min mamma var här och hälsade på så hjälptes vi åt att få upp den. Jag hade ingen ordentlig gardinstång utan jag fixade till det med en list lite öglor och krokar. Det var ett jäkla pusslande innan det blev klart.. Det hade nog blivit enklare om man haft en ordentlig stång men, men i det fönstret som den hänger så är det så svårt att öppna ett skåp om det hänger er riktigt gardinstång så därför kronglade jag till det...:) Så nu har jag både en gardin och jag kan öppna skåpet utan problem..

//Erica

2 kommentarer:

Camilla F sa...

Ser jättefint ut!!!

Vera sa...

Du är riktigt duktig! :) Det blev ju en riktigt fin gardin det där...en sån skulle äldsta sonen ha i sitt rum, han vill INTE ha en gardin men likafullt vill han ha lite ombonat- men bara lite för det får ju inte bli gränsfall till fjollighet ;) Man blir inte riktigt klok på dessa ungar!

Hu vad många faser ni och era sötungar har ogjort! Så har även vi även om vissa av de våra har passerat både en och tjugo stadier vid detta laget. Vi har insett att alla våra "tonårsföräldernojor" med blivande 17-åringen kommer att te sig som en dans på otaggiga rosor i jämförelse med kommande tonåringar- ändå gnäller vi som ostämda fioler när det är sena nätter, kompisumgänge osv.... Men men, även vi lär oss på vägen *ler*

Ha det gott!
KRAM