onsdag 10 februari 2010

Här hemma har det varit sjukstuga för hela slanten nu i 5 dagar. Det är lilla stumpan som varit sjuk. Det började med att hon var lite hängig när vi hämtade henne i fredags på förskolan. Hon ville inte äta middag... jag tog feber 39,7 hade hon. Inte så konstigt att hon inte ville äta! Hon sov dock bra under natten lördag hade febern gått ner till 38,4 så det var ju skönt. Men mot kvällen så steg febern till 40,5. Då började mamma Erica bli lite nervös... ut på nätet och läsa vad kan det vara? Tre dagarsfeber? Läste på lite om feberkramper så jag skulle veta vad man skulle göra ifall det skulle bli aktuellt med det. Det gäller ju att ligga steget före:) hon sov relativt bra, trots att jag pillade och kände om hon blev varmare eller kallare..På söndag var det lägre temp. 38,3. hon drack och åt frukt. Men så på kvällen så ökade febern igen till 40,4. Måndag ringde jag BVC skulle Frida sluta dricka, så skulle jag höra av mig. Men Frida drack och käkade päron som bara den. Tisdag var tempen 35,5 jag var tvungen att ta tempen två gånger men det var 35,5 båda gångerna lite lågt kan jag tycka men febern var borta och hon verkade lite mer aktiv ville äta frukost. Tisdag så var hon också feberfri. Så även idag(onsdag) men när jag badade henne så såg jag prickarna på ryggen magen och armarna... Hon hade haft tre dagarsfeber. Men hon är pigg och super tjurig man får inte hjälpa henne vi åt plättar och hon kunde inte få upp plättbitarna på gaffeln så det blev ett drama tjut av dess like. Jag gav henne en gaffel men det var inte bra det heller. Jag tog hennes gaffel och stack fast en plättbit på den. Men det skulle jag inte ha gjort. Ett raseri utbrott kom och hon skakade gaffeln så att biten flög iväg på golvet. Hon blängde surt på mig. Blicken hon gav mig vrålad "JAG KAN SJÄLV!!!" hon kämpade vidare. Arg som ett bi stundvis sedan bar hon glad över att hon lyckades och sedan arg som ett bi, åh så fortsatte hela lunchen tills det var tomt på talriken och hon var färdig. Nu sover lilla biet i sin sägn så fridfullt!
// Erica

Inga kommentarer: