söndag 31 januari 2010

Barnens Vasalopp 2010.

Söndag morgon solen såg ut att kunna skina några timmar. -15 lyste det på termometern på köksväggen. Familjen Flinkfelt började dagen med en grötfrukost. Det var en stor dag Skulle han klara det? Eller skulle han göra som mig när jag var ungefär lika gammal och skulle åka skidor. Sparka av sig skidorna och muttra surt att- Han skulle inte åka skidor förrän han lärt sig! Själv så var Anton lite osäker på om han ville åka, när vi talade om att det var Barnens vasalopp på Norra Stadsberget. Men vi förklarade att det var ingen tävling utan man skulle bara åka en sträcka INGEN tävling! Inställningen ändrades till kanske! Så efter att vi har ätit lunch så åkte Anton och Anders iväg till Norra Berget. Skidorna och pjäxor packades in i bilen för Anton kanske ville åka. Jag och Frida stannade hemma för vi hade inte tagit med vagnen hem från förskolan så vi var hemma. Men jag hade utrustat Anders med kamera så lite foton skulle jag i alla fall få se. Efter ca. 2 timmar senare så ringde det på dörren och en stolt rödkindad Anton stod utanför dörren med medalj runt halsen och i handen ett lagomt knöligt diplom.- Jag vann loppet mamma! JA! Han gjorde det!!! Här kommer lite foton.
Här har han just lämnat starten
Det här gick ju bra!!
Här stakar han sig fram. Åh hej, åh hej!

Här har vi en stolt kille som kommit i mål och belönas med medalj. Men ett varv räckte inte... så han körde ett till men sedan var det dags med fika. Varm choklad och en kanelbulle.
Mmmmmm.

Inga kommentarer: