måndag 18 januari 2010


I lördags så plockade vi bort julen. När allt var borta så var det så tomt överallt. Jag tycker att man kan ha kvar stjärnorna ett bra tag till. Det är nämligen så att jag älskar min stjärnlampor. Det är så fint sken och de är stora passar så bra i vårt fönster i vardagsrummet. Men nu är de på vinden men nästa år så ska vi fram med julen tidigare kanske då IKEA börjar med julsakerna (oktober tror jag att det var).


Men nu när julen är borta så uppstår det ju då ett problem... Vad ska man sätta upp för gardiner?? JAG vill köpa nya gardiner men efter julens kostnader så finns det annat viktigt att lägga pengarna på. Men då kom jag ju då på att man kan ju sy billiga gardiner kanske av tyg som man har. Men jag hade så tråkigt tyger eller så var tygstyckena för små... tusan oxå! Men långt in i mina gömmor så hittade jag ett gammalt lakan med spets. Aha.... här ska sys en gardin....

Så söndagkväll började jag på ett nytt projekt. Mäta klippa mäta nåla pressa mäta pressa sy pressa mäta sprätta mäta pressa sy osv. osv. En hissgardin börjar ta sin form i källaren men det känns lite mörkt ut men man måste ju pröva och skulle det gå åt fanders så får jag väl åka till Eriks Hjälpen och köpa ett nytt lakan för hela 25 kr. Men innan jag kan avgöra om det blev bra eller ej så måste jag köpa lita snören och ringar....


Inga kommentarer: