torsdag 2 juli 2009

Några dagar i Piteå!

SEMESTER! Det är skönt tycker Anton! Här ligger han och vilar sig efter ett pass med gräsklipparen. Mormor och morfar har en "handgräs klippare" som han drar omkring. Gräsmattan på framsidan ser ut som en golfgreen han jobbar och jobbar och hur han orkar är ett mysterium! Vi har somsagt varit upp i Piteå i några dagar. Vädret har varit soligare än soligast. Vi har shoppat lite och varit ut och ätit middag bara jag och Anders! Men vi var ju också på begravning av min mormor. Det var jobbigt men det kändes skönt att få ta avsked. Och jag är övertygad om att hon har det bättre nu där hon är! Det har varit mycket prat om döden och änglar det kommer lite frågor från Anton. Han var med på begravningen och det gick bra han satt och lyssnade på vad prästen sa, för han ställde frågor om det hon pratade om till Anders som satt närmast Anton. Lillgubben min! När minnes stunden var färdig så gick vi till graven innan vi åkte hem till Piteå. Anton sprang och plockade lite blommor i diket. Jag förslog att han kunde ju sätta blommorna på Mormor Majs grav. Så när vi kom till graven så förklarade jag att här under gräset nu så ligger mormor Maj och morfar Ruben. Anton frågade var mormor Maj låg jag pekade på var de nyligen hade grävt och han frågade en gång till och jag pekade och sedan så lade han ner blommorna och sedan så började han skutta på! Jag var så nervös för begravningen om hur det skulle gå att ha med Anton han är ju dock bara 4 år! Men det gick som sagt bra och jag tror att det var rätt beslut, att låta honom vara med. För Mormor Maj har varit väldigt delaktig i hans liv....
en morgon så promenerade en igelkott in på tomten när familjen åt frukost! (jag själv låg och sov efter en natt på akuten med dotter som hade öroninflammation) Min pappa sprang ut och lyfte upp igelkotten så att Anton skulle få se den.
Här är Frida och kollar in får hon blev lite rädd när den började naffsa på vagnen! Men annars så var hon väldigt intresserad.
Frida tränar nu på att äta själv! Det är till att börja nu för en 19:e augusti så börjar hon nu på Förskola.... Det är kladdigt som attan men det går.... det är bara mycket att sanera efteråt.
Anton han tränar på fotboll han kan stå i fler timmar det är ju kul.... det som är lite jobbigt är ju att han vill ha en som kastar/skjuter bollen mot honom... i 30 grader i skuggan.... -Måtte han bli proffs!!! tror jag nog att Anders tänker när han står där och kastar/skjuter mot Anton...
Nu är vi i alla fulla fall hemma i Sundsvall. Det var en tung resa hem... varm som i en bakugn och när vi öppnade ytterdörren så var det som att kliva in i Turkiet, Grekland ja, det var 30,4 grader inne kvavt och instängt, Vi bestämde oss för att sov i källaren, för det går bara inte att sova uppe!
/Erica












Inga kommentarer: