fredag 10 juli 2009

Nu har min semester börjat!!!

Eller den börjar väl egentligen på måndag men nu är det färdig jobbat i alla fall! SKÖNT! Jag jobbade ensam denna veckan på förskolan. Har jobbat som en gnu! Ägnade mig på materialvård som det kallas. Det innebär att man städar och tvättar leksaker och ordnar till. Listan var lång på saker som skulle göras. Allt han jag inte men det viktigaste kunnde jag stryka från listan å det känns skönt! men nu är det färdig jobbat som sagt..... När jag kom hem så hade familjen ätit lunch å det var dax att söva Frida jag anmälde mig frivilligt till detta. Jag och Frida som som grisar i nästen 3 timmar! Hur skönt som helst! En underbar start på semestern.....

Här hemma så har vi ju lite projekt som på går.... Tvättstugan/bastun är ett..... vi hittar alltid på annat att göra när det kommer på tal. Men nu har Anders i alla fall satt upp knoppar på skopen vi satt upp sakta men säkert så blir vi nog klara med det projektet!

Atta annat projekt är ju rummen uppe. Anton håller nu på att flytta in i sitt nya rum fd. gästrummet. Där har vi tapetserat en fondvägg med riddarsköldar som motiv! Det blev jätte fint i natt så är det tängt att Anton ska sova där för första gången! Det blir spännande å om han klarar av det!

På tisdag åker vi på en liten sommartripp till Leksand. Vi hoppas på fint väder så vi kan bada å leka på leklandet där.

Jag har inte lyckats pyssla nått den senaste tiden, men fortsätter det tråkiga vädret så kanske...

2 kommentarer:

Helena sa...

Önskar dig en trevlig semester
/Hella

Vera.m.fl sa...

Hej hopp.

Du har något att hämta i min blogg :)

Ha det gott!
KRAM