tisdag 28 juli 2009

Lite mer bilder....

Under vår vistelse i Jämtland så var vi på en fäbovall Långbuan heter den. Där var det lite djur och de sålde våfflor. Mmmm vad de var goda! På fotot ovan så sitter Frida och stirrar på en kalv och kalven stirrar tillbaka. Jag vet ej vem som vann......
Anton kollar in en gris. Min son är ju inte så ointresserad av att bli fotograferad han hinner springa iväg men han syns med ena örat!!

Här äter vi våfflor.....
Här är Frida och går på fältet bakom morfar Ragnars hus.... Vilken utsikt!
Japp !Ni ser rätt det är en Älgkalv!!
I Jämtland så finns det en gård som har tama älgar... Det var super kul att kika in där vi fick mata kalvarna klappa på...
de stora älgarna de var väldigt snälla och tama men man var på sin vakt ändå för som jag känner det man vet aldrig med djur hux flux så blir de lite små sur på allt folk som vill klappa....

Det var mäktigt att stå brevid skogens konung.... och naturligtvis så lyckas jag med att komma under en klöv med min fot. Älgen han inte sätta ner foten helt men den steg dock lite på min högra fot och några dager efteråt så började det göra ont som attan.. men nu så är det mycket bättre. Anders försökte trösta mig med att säga - Tänk så många tyskar som skulle vilja vara i din sits. Att kunna skryta med att en älg har trampat på din högra fot.... tänkte på saken men det var inte till någon tröst....
/Erica

Inga kommentarer: