lördag 6 juni 2009

Sommaren..

























Sommaren började så med sol och värme, men sedan så kom den av sig. På morsdag så åt vi middag i Vattjom hos Anders mor och far. Frida som har börjat visa vad hon går för... kom på att man kan använda spaden till mer att bara gräva. Att ge brorsan en omgång det var kul det! Nu var det ju så att Anton tyckte också att det var kul! Det märks att vi får säga till Frida mer och mer. För när hon får en tillsägelse så vänder hon sig om och hytter med lilla pekfingret mot oss. hon är så gullat. Det är så svårt att hålla sig för skratt och Jag höll på att bryta ihop av skratt när jag ser henne röra TV och utan att jag sagt något så står hon och viftar med sitt lilla pekfinger och visar att där får man inte pilla. 1år och snart 2 månader så vet hon vad rätt och fel är (dock bara på vissa saker TV, att stå i badbaljan att slänga mat på golvet)

Här kommer en läcker bild! Antons farmor får ilningar i kroppen när hon ser Robert och Anton leka " kasta upp mig". Anton tjatar och tjatar till sig flygturer av Robert. och jag kan förstå att han tycker att det är kul... det är ju en bra bit som han blir upp kastad.

Jag har fått en ide nu när jag och Frida var på promenad. På en gata bervid oss så hade det gjort ny framsida med stenplattor och de hade även lagt ut konstgjort gräs istället för att så riktigt gräs. Skulle det inte vara bra att lägga konst gräs hela gården tänk vad mycket tid man skulle spara VA! Helt toppen av osmaklighet kan jag tycka! Alltså jag måste gå förbi och kolla om det var konstgräs eller om det vara var en synvilla!
, nu ska jag gå och ordna lite lunch för snart vaknar Frida eller RRDA som hon kallar sig själv!

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Ja, visst var det tur med ögat! Men ändå- så klantigt!! Jaja, nu har jag provat det oxå så nu är jag en erfarenhet rikare (och mamma är ännu mer orolig för mitt arbete i "farlig miljö") :)

Jag hoppas att det är ok för dig att jag lagt din blogg i min favvolista, det är så mkt lättare att hålla sig uppdaterad då det är kort väg att gå till bloggen ;)

Är ni på G upp till Pite i sommar? Det vore SUPERKUL om vi kunde ses och kanske ta en grillmiddag på vår altan!

Sköt om dig och kind-nyp dina söta trollungar/ Vera