söndag 31 maj 2009

Sista maj!

Oj vad fort det går maj månad bara försvann för mig... Det har varit mycket helt enkelt. 60 års kalas vi har varit på ett bröllop och sedan så har jag ju jobbat och man varken hinner eller orkar göra så mycket då... Jag har börjat att längta till semestern (typ jag och 100 miljoner andra) men det är långt kvar till vecka 29. Typ 6 veckor kvar. Nä nu ska man inte deppa över det! 6 Härliga veckor som jag får stiga upp tidigt njuta över att få ta hand om 18 andra familjers barn och knappt hinna träffa mina egna. Det är så kul och givande...6veckor kvar sedan får jag semester!6 måndagar det är väl inte så många... en hel hand och 1 tummetott. 1 2 3 4 5 6 SEMESTER!!!! Nog OM DET NU.
Trädgården börjar bli fin fast någon trädgårdsmästare det kommer jag aldrig att bli. Mina stackars blommor genomgår svåra tester lite av "Robinsson" över det hela faktiskt. Den starkaste och sociala vinner. tja det sociala kanske är lite svårt för blommor att tävla i där går jag nog lite efter utseende. Blommar den snyggt och inte sprider sig allt förmycket så får den vara kvar. Den får alltså inte ta för mycket plats i rabatten utan hålla sig på sin kant...du det är blommornas Robinsson i min trädgård det hör jag ju nu när jag skriver... ha ha undra om jag ska filma och göra en dokumentär.. nä allvarligt nu...
Igår så var jag och Anton ute och planterade lite nytt och rensade lite....ganska mycket faktiskt och ännu mer blir det då Anton är med för han gräver och rycker det mesta i hans väg...blomma eller ogräs...det spelar inte så stor roll. Men men jag fick lite hjälp i allafall.
Hittade denna bild på Frida hon försöker fånga såpbubblor och hon är super koncentrerad...
Det blev inget långt inlägg denna gång men lite nya foton att njuta av...















Inga kommentarer: