måndag 31 maj 2010

Jag har varit så sugen på att pyssla men jag har inte haft tid. Men nu har jag unnat mig lite tid till pysslande i källaren. Men det mesta pysslandet gjorde jag i soffan. Jag pillade ihop små tyg rosor. Målet var en tavla. En tavla med ett hjärta. Jag hade sett en tavla på en blog som jag inte hittar tillbaka till. Tavlan som jag sett bestod av liknande rosor tätt tätt limmade i en kvadrat.... själv så älskar jag ju då hjärtan så valet var ganska självklart att det skulle bli ett hjärta.
Jag hittade ett scrapp papper som jag beställt från www.piondesign.se Jag började att rita ett hjärta sedan limmade jag fast de små rosorna tätt tätt på linjen jag ritat....

Naturligtvis så var det förlite hjärtan så det vara bara att pilla till några till. Men till slut så blev den klar. Jag satte in pappret med de limmade rosorna i en ram från IKEA. Jag älskar dessa ramar. Man kan göra så mycket kul... det är kul att ge bort tavlor som man själv gjort. Min mor fick en ram i pressent. och Sedan får hon välja vilket foto som jag ska scrappa till i ramen.
// Erica

1 kommentar:

Vera sa...

Oj så fin tavla du gjort! Den var enkel och stilren men riktigt snygg!!

Du, den där klassfesten blir nog ett fiasko- åtminstoe gällande vår klass. Tror dom missat att skicka ut inbjudningar till alla. Jag väntade flera veckor efter att maken fått sin innan jag ringde till Pigalle.se, som anordnar festerna, och då blev hon fundersam och skulle skicka ut en inbjudan till mig och så pratade hon om att maila en men den vägen har jag inte fått nån inbjudan. Sen hade hon e-postadress till PA så hon trodde att hon mailat en till han- dålig koll!!

Sen har tre av våra barn fotbollscup just den helgen så för mig blev det inget svårt val ;)

Vore ändå kul att ses men jag hoppas ni har tid vid nån tur upp i sommar :)

Ha det gott!!
KRAM