torsdag 26 november 2009


Idag så hämtade vi ner jul kartongerna från vinden. Anton började plocka med tomtarna på en gång men "vi" kom överens om att tomtarna skulle få vänta lite. Men stjärna och min min nya Adventsljusstake skulle få komma upp ur kartongerna . Den nya ljusstaken, fick sin plats i köksfönstret å jag blev så nöjd med mitt nya inköp! Jag hittade den på Knas Ohlsson, som Anton säger.


Vad är egentligen rätt och fel när det gäller julpynt?? Själv så vill jag ju bara smälla upp allting på en gång. Tomtar, stjärnor och gardiner. Ja, rubbet ska fram för det är ju inte så länge som de ska vara framme. Granen får dock vänta tills några kvällar innan julafton för annars så har väl granen inga barr kvar om vi tar fram den redan nu... Rätt eller fel?? Men till helgen så åker resten upp i vårt hus till Antons lycka!!


Idag så kollade vi i almanackan när det är jul hur många ljus vi ska tända i adventsljusstaken innan tomten kommer.... och oj vilket stööön det kom från Anton. För det är ju SÅÅÅ länge kvar innan det är julafton.

//Erica

Inga kommentarer: