söndag 16 augusti 2009

Oj oj vad tiden går fort! Nu på onsdag är det dags för Frida och Anton att inskolas på förskola. Premiär för Frida, Anton har ju gått på förskola tidigare men nu så byter vi förskola. Den ligger i vårt kvarter så det blir SÅÅ mycket lättare nu med hämtningar och lämningar.
Jag har fjärilar i magen över inskolningen...min bebis... är ju ingen bebis längre hon är så stor och duktig hon äter själv och det kommer nya ord. Tappa, sluta, fluga är de senaste ord vi hör henne använda. Hon kan annvända toaletten om man hjälper henne... så bebis... det är hon INTE längre.

Jag har börjat kolla vinterkläder och oj oj oj vad det kommer att gå pengar. Jag som trott att Frida ska kunna använda Antons första overall men OJ så fel jag hade. Frida är en riktig kortis så hon kommer inte att kunna använda den om hon nu inte växer 10 cm på 1,5 månad. Så det blir 2 nya overaller. Antons höstjacka var också på gränsen men med långa hanskar så kommer det nog att gå:-) Skor har jag inte kollat upp än.... det blir såå dyrt om inte Frida kan använda Antons gamla skor.. hmmm dubbla inläggssulor kanske... Nä nu ska man inte klaga det är som det är .

Nu har jag en vecka semester kvar, sedan blir det jobb jobb jobb jobb å ca 323 till nästa sommar semester. Vad har jag ny så får planer till min sista semester vecka. Jo dessa:
  • Fixa till Antons rum. Han behöver rensa lite i sina leksaker. Hyllor ska sättas upp...och lite annat...
  • Märka barnens kläder.
  • Städa mitt pysselrum.
  • Rensa mina rabatter
  • Träna

Å hur mycket tror ni att jag kommer få gjort?? Ja, det återstår att se!

/Erica

Inga kommentarer: