tisdag 25 augusti 2009

Ett paket med posten!!

Idag när jag kom hem från jobbet så hade jag ett paket väntande på köksbordet. Det är så kul att få paket! Detta var en lotterivinst listade jag ut när jag såg vem avsändaren var. I juli så var det en utmaning på Majas blogg( http://stokk-eyovine.blogspot.com) Jag vann inte utmaningen men dock en lotto dragning. Och nu hade jag fått mitt pris!! Jag rev upp paketet fortare än ett barn och då möttes jag av detta!Titta vad fina saker jag fick! Det var en fjäril, notblad och en helt underbar bred spets! Jag det var lite smått och gott. Med ett stor leende gick jag ner till mitt pyssel "hål" i källaren för att lägga det på plats. Men där tog mitt stora leende slut för då såg jag all den oreda som finns där.... Kaos är ingen överdrift direkt.Förra veckan så började jag att rensa Det börjar bli för mycket saker på en liten yta. Jag har arbetsmaterial och pärlor i olika sorteringslådor. Det är papper, stämplar kort, band, nålar, massor av tyg i olika högar. Det är böcker, penslar osv. i en enda stor röra. Men när jag äntligen började komma igång så blev jag blev avbruten av att lilla Frida vaknade från sin vila. Så var det kaos innan jag började min rensning så vet jag inte riktigt vad jag ska kalla det nu!!! Det var bara att gå där ifrån med tung steg och börja med dagens middag!
// Erica

1 kommentar:

Vera sa...

Ojoj.. känner så väl igen mig i din beskrivning av KAOS! Och det värsta med kaoset är att; vem har fixat tilloredan?! Inte är det ju någon annan än en själv som "glömt" städa upp... men det blir lätt så när man är mitt inne i skapandet och bara måste avvika ett tag... :) Dessutom har du ju fler järn i elden än jag, du pysslar ju med smycken oxå så jag gissar att du lättare får en fin oreda med alla dina saker ;)

Hoppsan.. ska du bli en stackare som ska kolla igenom en drös ansökningar!!! Iofs kan jag tro att det kan vara både bedrövligt, givande men även rätt kul för det finns nog en och annan.. hmm.. nöt (får man säga så) som söker..

Tack för ditt "braiga" minne ;) Du har ganska rätt, svenskan har jag inga större problem med men det typiskt kvinnliga.. att på ett bra sätt framhålla mig själv! SÅ SVÅRT! Min prod.ledare sa en sann sk idag "kvinnor ska kunna en sak 110% innan dom erkänner att dom kan den medan män hävdar sin totala kunskap redan vid 80%" Många gånger stämmer det ;)

Nu ska jag nanna.

Ha det gott!!
KRAM