söndag 11 januari 2009

Vilken härlig dag, man blir riktigt glad!

Vilken härlig dag vi har haft det idag! Solen tittade fram och det var +2 och vi bestämde oss för att ta oss UT ur huset! Hela familjen Vi tog en promenad till en skridskobana här i Bydalen. Anton och Anders hade sina skridskor med sig

Man kan väl säga attAnton är ju då nybörjare. Han har bara åkt skridskor två gånger innan dagens åktur. Allra första gången var förra vintern… då låg han på isen och slickade… inte alls intresserad. Andra gången var igår i Vattjom. Han var inte så intreserad heller för jag kunde inte vara med på isen och hjälpa honom. Och åka själv var inte kul! Men idag så hittade han balansen och då blev det betydligt roligare. Vi hade med oss en klubba som han kunnde hålla i men det var liksom inte så kul. Anton kollade in de större killarna som var och åkte. De sköt puck mellan varann och det är ju så man ska göra med klubban.

Frida hon låg nerbäddad i vagnen och sov så sött i det härliga vädret.

Men idag så gick det jättebra han har hittat balansen och han tar sig framåt. Stepp stepp stepp step glid kallar jag stilen. Han var så gullig där han kämmpade på med din klubba. En riktig kämpe.


Anders han var dukting han med, han var så fin i sin röda hjälm. Han såg ut som deltagarna i programmet " Hål i väggen" Han hade dock inte någon silverfärgad slimmad dräkt. Bara en fin röd hjälm.

Själv så hade jag inte med mig några skrillor. Jag får inte ner foten i mina gamla ( efter senaste graviditeten så har jag fått större fötter typ stl. 40) det känndes ganska bra för att jag är inte bra på att åka…. Kan liksom inte stanna utan sarg. Med sarg så kan man ju liksom bara köra in i den och det tar stopp. Men man får nog lära sig på nytt helt enkelt. MEN DET GÖR JU SÅ ONT ATT RAMLA . Min roll idag var att vara en uppmuntrande fotograf. Jag skrapade även av isen. Kanske en blivande hockey mamma???

Ja, vi får väl se hur det blir med det…

Men idag så tyckte Anton att det var kul att åka skridskor.

Vi var säkert ute i två timmar och när vi kom in så hettade det i ansiktet. Det var super härligt vi har ju knappt varit utanför dörren på 3 veckor.

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe jo det slinker några kloka saker genom min hjärna ibland:)
hur är det annars då ..??kramar på dej