lördag 19 december 2009

Min Lovebird...

I veckan veckan som har passerat så har jag hunnit pyssla litegrann. Här har vi nu en av mina skapelser. Får jag log att presentera min LOVEBIRD.... ... en fågel gjord av ståltråd. Oj vad kul det var!! Ni måste bara pröva. Jag fick idén av en jobbarkompis Helene. Hon och hennes döttrar hade börjat göra lite fåglar som de skulle ge bort i julklapp. Pysslig som jag är, vill alltid pröva nya saker. Körde till byggmarknaden för att inhandla lite tråd.... men det fanns ingen. Förklaringen fick jag dagen efter. Helene hade handlat över 50 rullar några dagar innan. Men hon hade TRE rullar kvar hemma. Jag tittade på henne med bedjande ögon, frågade med mild röst om inte jag kunde få köpa en rulle...

Så nästa dag hade jag en rulle järn tråd i fickan när jag åkte hem. Så efter middagen så smet jag ner i mitt lilla pysselhörn och började böja, snurra, vrida och vips så började det se ut som en fågel. Jag limmade fast ett rött hjärta. LOVEBIRD var klar. När jag såg den så visste jag direkt vem som skulle få den. Min älskling Anders. Inte kunde jag vänta till julafton heller! Nej nej han fick den igår. Den ska nog få hänga i vardagsrummet i en tråd i taket.
Nu vill jag ju bara få tag i mer tråd för det var så kul att jobba med tråden.... men som det er ut n så finns det ingen svart tråd kvar här i Sundsvall....

Inga kommentarer: