lördag 14 februari 2009

Promenad i solen!

I måndags så lyste solen, det var så skönt hela helgen så hade det snöat och snöat och snöat. Jag lärde mig dock att köra vår snöslunga. Det var kul faktiskt den kanske man inte tror men oj oj vad jag körde! Anders gav mig en pik om att plogbilen brukar ta gatan! Men vadå! det blev ju minder plogkarm när plogbilen äntligen kom!
Men som sagt i måndags så var det sol ute. Vi skyndade oss ut efter lunchen solglasögonen på Frida accepterade faktiskt att ha glasögonen på. Det trodde jag aldrig!
Här sitter mina små älsklingar på bron Frida älskar att åka pulka så fort jag stannar så protesterar hon högt med ett skrik. Anton kollade in sin snögrotta och den behövdes skottas ur lite efter allt snöande! Men det fick bli en annan dag. Vi gick istället på en promenad på bydalens alla gator. Anton med sin Stiga gräsklippare som under vintern går under namnet " Grävslunga" ( snöslunga)Frida hon satt som en drottning i pulkan, hon höll nästan på att somna hon gled längre och längre ner i pulkan,100 procent avslappnad. När vi kom hem så gjorde vi mellanmål. Varm mjölkchoklad och ostmackor!!! Mmmm:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar dig och de dina en härlig helg.
/Hella